HTML

Anyone4tennis?

Te is teniszbolond vagy? Érdekelnek a hírek, érdekességek egy kicsit más szemszögből? Szeretnéd, ha véleményed bekerülne a teniszközvetítésekbe, vagy a blog tartalmába? Csatlakozz, olvass, szólj hozzá!

Friss topikok

  • Sztrego: Amít Nadalról írsz Csaba, sajnos igaznak tűnik, valóban maga alatt volt a díjátadón. Nem szokott í... (2011.07.22. 17:10) Szilánkok
  • samucsek: @laciii79: Persze, ezzel egyetértek. Olyanok mintha a The Muppet Show-ból jöttek volna :-) (2011.07.06. 13:30) Nem, nem és nem!
  • Keltafan: Hát, nem hinném, hogy olyan marhára unalmas lenne egy 2008-ashoz hasonló Fedal-döntő. Életem legn... (2011.06.29. 04:34) Az a szép zöld gyep
  • darage1: Bocs Csaba, de Gonza '80-as születésű, azaz éppencsak belépett a harmadik ikszbe (már ha jól értel... (2011.06.24. 23:17) Megáll(t) az idő
  • discretio: Aki bölcs, az addig játszik ameddig élvezi a játékot . Függetlenül attól, hogy éppen hányadik a li... (2011.05.16. 16:40) Mikor lesz a most?

Linkblog

2011.06.27. 20:55 Topor

Nem, nem és nem!

Nem szeretem ezt a szót: nem. Nem jó, mert alapvetően meghatározza a mondandóm hangulatát, mert mi másként reagálhat a Kedves Olvasó, mint azonnali ellenreakcióval, védekezéssel, itt kérem valami rossz fog történni! Hát az.

 

De ez a cikk most erről a fránya nemről fog szólni, mert ezzel a Nadal – del Potro mérkőzéssel kapcsolatban semmi más nem jutott eszembe, mint a…NEM!

Nem szeretem az ilyen meccseket. Nem szeretem, mert mindenki valami különlegeset vár tőle és ettől az egész egy bizonyítási kényszert szül, le kell ülni a tévé elé és várni a nagy eseményt. Ami NEM jön. Nem szeretem ennek a meccsnek a hangulatát, mert vannak ilyen meccsek, ahol a két játékos a lehető legrosszabbat hozza ki a másikból. Nem szeretem, hogy kijelentjük, most itt akkor Nadalnak félnivalója van, mert ettől fogva így nézem a mérkőzést. Azt sem szeretem, hogy del Potronak szállítania kell a nagy meglepetést, mert ez így nem fair.

Nem szeretem, ahogy del Potro hisztizik. Ő nem ilyen. Nem várom ezt tőle, nem erre számítok. Ő egy kedves, bohém, vidám fiú, egy szelíd óriás és most nem tud mit kezdeni ezzel a mérkőzéssel, ahol neki meglepetést kell okoznia. Nem tetszik, ahogyan folyton reklamál, ahogyan nem képes összeszedetten végeznie a dolgát, ahogyan nem képes túltenni magát a helyzeten, amit a vélt vagy valós sérülés okoz. Nem tetszik, ahogy próbálja hergelni magát, Nadalt, nem tetszik az, hogy magára veszi az egészet, nem profi.

De nem szeretem azt sem, amikor Nadal eljátssza a nagyhalált, mert tudom, mi jön ezután. Ápolás, grimaszok, vége, feladom, és aztán? Láttuk már vagy tucatszor, fut, mint a nyúl. Tudom, látom, hogy fáj. Igen, fáj. Boris Becker írja önéletrajzi könyvében, huszonöt után minden, mindig fáj. És már túl sokszor láttam ezt, hogy vége, nincs tovább, aztán a másik áll ott bénán, sokkolva, hogy az, aki az előbb még lépni sem tudott, most mindent elér és azon kapja magát, hogy szépen besétál a csapdába. Nadal sem ilyen, Úriemberré vált, bajnokká, most megint olyan mint a régi, túlmotivált kölyök, aki mindent bevet a győzelem érdekében.

Nem tetszik (és én életemben ilyet nem írtam, remélem, nem is fogok), ahogyan a kommentátorok megélik az egészet. Nem tetszik, ahogyan hergelnek, ahogyan manipulálnak. Nem tetszik, mert méltatlan a sporthoz. Nem tetszik, ahogyan a szakkommentátor nekimegy del Potronak és nem tetszik, ahogyan a kommentátor ezt hagyja. Rossz vér folyik az ereimben, mert elrontják az egészet, már szó nincs a teniszről, csak a szidalmak, buta, ostoba elmélkedések, fecsegés. Nem illik teniszmérkőzést így kommentálni. Elvesztették a fonalat, nem tartják kézben az adást és ez így nem jó.

Nem tetszik ez az egész mérkőzés, mert már nem hiszek el semmit. Nem hiszem el Nadal sérülését, nem hiszem el del Potro sérülését, színháznak, cirkusznak egy túlpörgetett, teátrális, olcsó falusi hakninak érzem és nincs kiút, mert nem tudok elkapcsolni. Ahhoz túlzottan szeretem ezt az átkozott teniszt. De csak remélni tudom, hogy ezzel ennek most vége és sokáig nem lesz ilyenben részem. Nem is érdekel, ki nyer, mert nem számít. Csak remélni tudom, hogy ilyenben jó ideig NEM lesz részem.

17 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://anyone4tennis.blog.hu/api/trackback/id/tr93019954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mrs.E 2011.06.27. 21:03:02

Nos, javaslom a Federer meccset a másik csatornán.

Topor 2011.06.27. 21:13:25

@Mrs.E: Az nekem sajnos nincs :-(

Shammer 2011.06.27. 21:39:29

Teljesen egyetértek! Remek írás!

Sztrego 2011.06.27. 21:46:20

Szerintem egy kicsit túlzol most Csaba. Nem éreztem taktikai húzásnak az áplásokat egyik részről sem. Amiben egyetértek, az a kommentátorokat ért kritikád. Ez egy nagyon jó, izgalmas meccs, a kát játékos is ideges ez pedig ránk ragad.

laciii79 2011.06.27. 22:32:00

A frusztrációmat éreztem az egész meccs alatt, csak nem igazán tudtam szavakba önteni, te megtetted, köszi!

A kommentátorok más kategória. Velük évek óta bajom van, komoly bajom, és a velük kapcsolatos kritikámat szavakba is szoktam önteni... :-)
Az összes kommentátor kritikán aluli, és a szakkommentátorok közül is talán csak egy nem az.

discretio 2011.06.28. 11:27:15

Szerintem mindig ez van, ha túl sok az agresszió, a minden áron való győzniakarás.
Egyszerűen erős érzelmeket vált ki a másik játékosból is, ha az ellenfelén érzi, hogy le akarja gyilkolni . Igaz, hogy az igazi profik próbálják ezt kezelni, de még Fed is kiborul a végére amikor a spanyollal játszik, csak másként jön ki rajta. Reméljük Potro is megtanulja és nem hagyja, hogy az energiái elpazarlódjanak.

Keltafan 2011.06.28. 12:33:01

Nagy badarságnak tartom a felvetést. Aki tudja, hogy milyen sérülten világszinten teniszezni, írjon ide, de biztosan egy teljesen más idegállapot, mint fájós lábbal felmenni az ötödikre.

Ilyenkor az ember csak a célokkal foglalkozik, tényleg semmi mással.

Mert akkor ezek szerint Nadal nyilván a dublőrét küldte ki az AusOpen-en a 2009-es döntőre, amikor 5 és fél óra Verdasco után, mínusz 1 nap pihenővel is elverte Roger-t.
Vagy azt azért elhiszik, hogy ő volt, és ott is mocsok fáradtan tudta megverni a legjobb riválist?

Ugyanez az idegállapot. És nyilván ott is mindene fájt...

darage1 2011.06.28. 18:12:31

Ilyen lelkiállapotot csak akkor okozhatott a meccs, ha nem az a végeredmény született, mint amit reméltél.
Amúgy szerintem nagy játék volt, különösen az első szettben, illetve annak vége felé, ha ennyire NEM szórakoztatott, tényleg lehetett másik meccset nézni. (Interneted nyilván van, akkor akár streamen is nézhettél volna mást, ami jobban kiszolgálja az igényeidet.)
Ami pedig a kommentátorokat illeti (Kisgyörgy Gergely volt az egyik) egész kellemes meglepetést okoztak az amúgy borzasztó felhozatalból. Végre-végre nem csak azt szajkózták, hogy hogyan lehet megverni Nadalt, mit kell(ene) csinálni a spanyol ellen, hanem mindkét játékos erősségét és gyengeségét elemezgették. És tényleg gyakran felhívták a figyelmet arra, hogy mi miért történt. Nem az agyon szajkózott sztereotípiák mentek, mint "Nadal mennyire tud futni", "Nadal lapátol", "kikopott a fű", "ez már nem AZ a Wimbledon", "gyatra ütés volt", "azt kint lesz, ja nem" és így tovább.

dr. v.b.1990 2011.06.29. 18:50:37

A tenisz részével egyetértek.
Viszont ami kommentátorokat.......
Nos van benne igazság,hogy idén a Sport tv-s kommentátorok finoman szólva sem állnak a helyzet magaslatán .......
Annak "örültem" ,hogy a Sport tv-n lesz a Wimledon ,mert sajnos UPC-s vagyok és hát ott Digi nem mostanában lesz(sőt szerintem soha nem lesz)
De elvették a kedvemet az egésztől.

laciii79 2011.06.29. 21:08:01

@v.b.1990: Idén???
Sajnos a színvonal évek óta ugyanúgy lenn van a béka segge alatt...

Rafitó 2011.06.30. 23:20:17

Nagyon durva, hogy ennyire az érzelmeid vezérelnek, miközben blogot írsz. Már a Roland Garros utáni (és egyben wimbledoni felvezető) írásodat szánalmasnak találtam, süt belőle a fursztrációd mert nem az nyer akinek te szurkolsz. Sajnos nem vagy vele egyedül. Gyakran nincs olyan blogíró akit ne az érzelmei vezényelnének. Ettől még ez egy szánalmas írás egy kurva nagy meccs közben. Vajon miért van az, hogy már a meccs közben vetted a fáradtságot ehhez az íráshoz, miközben Federer vereségéről több mint egy nap után sem sikerült beszámolnod. Tudod, akire azt mondtad hogy meg fogja nyerni Wimbledont, miközben Nadal nem nyerhet ugye.

laciii79 2011.07.01. 20:12:27

@Rafitó: "Nagyon durva, hogy ennyire az érzelmeid vezérelnek, miközben blogot írsz."

"Gyakran nincs olyan blogíró akit ne az érzelmei vezényelnének."

Te miről beszélsz? Nem mintha Csaba rászorulna a védelmemre, de te miről beszélsz? Van valami szabály, hogy aki blogot ír, az érzelmektől mentesen kell, hogy azt tegye? Érzelmek nélkül mit sem ér egy blog.
Amúgy meg mindenki azt ír, amit akar a saját blogjára. A blogírás egy szubjektív műfaj, ha nem tetszik ne olvasd, ennyi.

bazuka1 2011.07.03. 08:16:59

Baromi jó kritika, és főként igaz! De egy dologban nem értek egyet: szerintem a játék színvonalával nem volt baj, főleg az első két szettben egész magas szinten nyomták a fiúk.
A sporttv-s, eurosportos kommentátorok engem már régen nem zavarnak, mert legtöbbször felvételről nézem a meccseket és átpörgetem a labdamenetek közti szüneteket és ők főleg akkor beszélnek. Egyébként EGY olyan szakkommentátort hallottam eddig, aki nagyon sokat tett hozzá a közvetítéshez és a játékos oldaláról tudta láttatni a meccset és az meglepő módon Noszály Sanyi volt. Kár, hogy már nem hívják egyik csatornára sem... talán majd a digisport

laciii79 2011.07.03. 11:58:16

@bazuka1: Sajnos a sport tv-sek jócskán beszélnek a labdamenetek közben is....

samucsek 2011.07.05. 20:59:33

@laciii79:

A világon mindenhol beszélnek labdamenet közben, nézel te Mc Enroe-val közvetítést? Az lenne röhej ha mindig elhallgatnának, mint a digin. Egy szett elején, vagy olyankor, mikor nem létfontosságú egy labdamenet minten szakértő szokott csacsogni és ez így jó. Tiszta őrület mikor a digin Toporék belekezdenek valamibe 1-0 15-0-nál (semmi érdekes), majd a szervánál abbahagyják és mire vége a labdamenetnek elfelejtik folytatni és ez így megy az esetek felében. Természetes, hogy az ember szett végén vagy break pointnál nem dumál, de végig kussolni az frusztráló.

laciii79 2011.07.05. 22:45:44

@samucsek: Nyilván nem ilyen elvágólag értettem. Előfordul olyan, amikor indokolt a dolog.
Én most a sport Tv-féle "már nem tudja elérni...csak így", "ááá, nem", "óóó, nem", "az nem volt kinn, Balázs?, én kinn láttam" "azt nem lehet visszaadni, de mégis, még nincs vége..." stb. beledumálásokra gondoltam, ezek - legalábbis engem - hihetetlen módon irritálnak.

samucsek 2011.07.06. 13:30:03

@laciii79:

Persze, ezzel egyetértek. Olyanok mintha a The Muppet Show-ból jöttek volna :-)
süti beállítások módosítása