HTML

Anyone4tennis?

Te is teniszbolond vagy? Érdekelnek a hírek, érdekességek egy kicsit más szemszögből? Szeretnéd, ha véleményed bekerülne a teniszközvetítésekbe, vagy a blog tartalmába? Csatlakozz, olvass, szólj hozzá!

Friss topikok

  • Sztrego: Amít Nadalról írsz Csaba, sajnos igaznak tűnik, valóban maga alatt volt a díjátadón. Nem szokott í... (2011.07.22. 17:10) Szilánkok
  • samucsek: @laciii79: Persze, ezzel egyetértek. Olyanok mintha a The Muppet Show-ból jöttek volna :-) (2011.07.06. 13:30) Nem, nem és nem!
  • Keltafan: Hát, nem hinném, hogy olyan marhára unalmas lenne egy 2008-ashoz hasonló Fedal-döntő. Életem legn... (2011.06.29. 04:34) Az a szép zöld gyep
  • darage1: Bocs Csaba, de Gonza '80-as születésű, azaz éppencsak belépett a harmadik ikszbe (már ha jól értel... (2011.06.24. 23:17) Megáll(t) az idő
  • discretio: Aki bölcs, az addig játszik ameddig élvezi a játékot . Függetlenül attól, hogy éppen hányadik a li... (2011.05.16. 16:40) Mikor lesz a most?

Linkblog

2011.03.27. 13:03 Topor

Jaj a legyőzötteknek

Két Andy. Mindketten szép reményekkel vágtak neki az idei keménypályás szezonnak, és most, hogy lassan átcsusszanunk a vörös téglaporra, nagyon úgy néz ki, hogy a szép reményeknek annyi. Két Andy. Már egyikük sincs versenyben, az egyik címvédőként búcsúzott első mérkőzésén, a másik pedig leszakadni látszik a peloton-tól, amelyben a sárga trikós és legfőbb kihívói tekernek. hiszem, hogy az interjúkból elcsípett egy-egy mondat sokkal beszédesebb mindenféle analízisnél, ezért kiválasztottam pár érdekes reflexiót.

Andy Murray

„Az elmúlt két hétben borzalmasan játszottam, és noha ez a hét már kicsit versenyképesebb volt, mint a legutóbbi, azért meg kell valljam, a vereségeknek lehet némi közük az önbizalomhoz.”

„Ugyanez történt tavaly ezidőtájt velem, remekül mentek az edzések, a meccseken pedig semmi nem jött össze. Régebben ilyen gondjaim nem voltak, sok olyan csatát tudtam megnyerni, amelyen messze nem a legjobb játékomat nyújtottam.”

„Nálam a mozgás mindenek alapja, ma például borzalom volt. Általában, ha bajban vagyok a lábmunkám kihúz a bajból, ha nem jönnek az ütések, akkor kaparok, visszaadok mindent és várom, hogy az ellenfél elrontsa, vagy elbizonytalanodjon. De ilyen problémáim eddig nem voltak, és őszintén szólva nem tudom, mit tegyek. Tavaly ugyanez történt, és kicsit aggódóm. Össze kell ülnünk a csapatommal és ki kell találjuk a megoldást erre, hogy ilyesmi ne történhessen meg.”

„Sokkal jobb az edzésmunkám, mint tavaly és mégis teljesen szétestem. Ez az én felelősségem, hiszen én állok ki a pályára. Ha edzésen minden oké, a meccsen pedig megégek, arról senki más nem tehet, csak én, és ezt nekem kell megoldanom.”

Érdekes szavak. És meglepően őszinték. Végre valaki nem handabandázik mindenféle külső körülményről és nem próbál meg úgy tenni, mintha tudomást sem venne a problémáiról, Hogy aztán sikerül-e megoldani, vagy Andy Murray sem lesz képes átlépni azt a bizonyos határt, az kiderül. Nem is olyan soká.

És akkor a másik Andy, Roddick

„Légzési nehézségeim voltak a pályán. Ez már jelen van egy ideje, és amint hazaérek, elmegyek orvoshoz és megnézetem. Az utóbbi időben sokat köhögök, de eddig ez nem befolyásolta az energiaszintemet, vagy a légzésemet, ezért nem is törődtem vele. Kit érdekel egy kis köhögés, amíg tudsz levegőt venni és bírod a strapát?”

„Ma abszolút hiányzott belőlem az optimizmus. Oké, nem játszott rosszul, volt pár szép elütése és valóban többet kitett az asztalra, mint én. Ettől függetlenül bosszantó, ha úgy mész ki a pályára, hogy esélyed sincs, mert nem tudod azt nyújtani, ami benned van, amire képes vagy. Rendkívül bosszantó.”

„Igen, jó kérdés, mi lett volna, ha nem címvédőként lépek pályára, talán hamarabb feladom. De nálam ez nem jöhet szóba, soha! Nézd, sok mérkőzést nyertem meg úgy, hogy minden elveszettnek tűnt, sokszor volt olyan, hogy kitartottam, küzdöttem az utolsó leheletemig és végül a másik elfogyott, vagy valahogyan sikerült megfordítani. Ebben bíztam ma is.”

Szóval a két Andy búcsúzott és kezdhetik felépíteni magukat a salakszezon utáni időszakra. Van idejük, megvédeni való pontjuk pedig most már nem sok. De mindketten tudják, ha elveszítik a fogást, vagyis, ha már kerékpáros hasonlattal kezdtem, ha nem tudnak látótávolságon belül maradni a szökevényekkel, akkor a visszakapaszkodásra már sokkal kisebb lesz az esély. Azok ellógnak, ők pedig a főmezőnnyel érnek csak célba.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://anyone4tennis.blog.hu/api/trackback/id/tr22775228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laciii79 2011.03.27. 14:00:24

"...a vereségeknek lehet némi közük az önbizalomhoz.”
Nem akarom túlságosan nyelvi szempontból megközelíteni a dolgokat, meg nem is olvastam az eredetit, de azért, az nem mindegy, hogy THE vagy MY confidence, hogy az ember az önbizalmat úgy általában említi egy mondatban, vagy a saját önbizalmáról beszél.
Amin most Murray keresztülmegy, az teljesen normális kimenetele annak, ami vele történt.
Gondoljunk csak bele, 2-3 éve tagja a közvetlen élmezőnynek, 1000-es versenyeken számtalan sikert ért el, nagy skalpokat gyűjtött be, de azon a színtéren, ahol a teniszt igazán mérik, a GS-eken, nem sikerül a nagy áttörés, a bajnoki cím.
Érthető, hogy felmerülnek benne kérdések, nem is feltétlenül csak tudatos szinten.
Három elveszített grand slam döntő után tán nem meglepő, ha valaki egy kicsit megkérdőjelezi magát, a helyét a tenisz-elitben. Felmerülhet benne a gondolat, hogy lehet, hogy ARRA nem is vagyok képes?
Mondhatja: az még talán rendben van, hogy kétszer kikapok egy (azóta) 16-szoros GS győztestől - bár érdekes, hogy a kisebb tornákon többnyire megverem - de aztán kikapok valakitől, egy akkor még csak egyszeres bajnoktól, akivel tulajdonképpen együtt indultam, akivel együtt fejlődtünk...
Ráadásul úgy veszített mindhárom döntőben, hogy tulajdonképpen esélye sem volt, hogy bűn rosszul, mélyen tudása alatt játszott mindhármon. Ezt azért nem olyan könnyű megemészteni.
Persze nyilván mocsok rossz érzés egy szoros döntőt elveszíteni, de ott még ott lehet az emberben, hogy na majd legközelebb megmutatom. De azzal a tudattal távozni 3!!! nagy döntőről, hogy neki nem is osztottak lapot egyik alkalommal sem..., az finoman szólva is kétségbeejtő.
Szóval én értem Andy Murray mélyrepülését. Ettől még persze, ha komolyan gondolja a pályafutását, ebből KI KELL MÁSZNI, és pedig mielőbb.
A nagyon komoly technikai és erőnléti edzések mellett komolyan kell foglalkozni a lelkével, mert szerintem ott van a gond. Nyilván foglalkoznak is vele, de nem eleget, vagy nem jól. Ezt azért mondom, mert, ha jól tette volna a csapata a dolgát ez ügyben, akkor a tavalyi fiaskó után most másként állt volna ki és tán más is lett volna az eredmény...
Aztán persze az is lehet, hogy az van, amit Csaba mondott - Wilandert és Lendlt idézve - , hogy nincs szíve a teniszhez.
Én, a magam részéről, több pénzt tennék arra, hogy nem nyer grand slam-et, mint, hogy igen; ki fog derülni. Lehet, hogy akkor sikerül majd neki, amikor majd úgy tud odaállni, hogy teszek mindenre, nem érdekel semmi, akarok egy jót játszani, és kész. Persze kérdés, hogy profi teniszező oda tud-e így állni, illetve szabad-e így odaállnia egyáltalán.
Háát, izgalmas út van Murray előtt, leginkább ez egy önmagával vívott hatalmas küzdelem, meglátjuk, hogy jön ki belőle...

Sztármedve 2011.03.27. 17:53:38

Üdv!
Ne haragudjatok,kicsit vulgáris leszek...
Murray-vel az a baj,h az anyukája mindenbe belepofázik!!!
Ha csak 1 vki véleményére kéne hallgatnia,MINDENKINEK jobb lenne.
+ Murray-nek végre lehetne SAJÁT JÁTÉKA!!!!!
Dolgozzanak ezen ebben az évben!

discretio 2011.03.28. 10:16:46

Nekem is van egy elméletem Mörriről. Mindig azt hallom, hogy nem elég agresszív, csak erőlteti ezt a mindent visszaadok játékot, de jobban kellene támadnia stb. Szerintem ő fél az agressziótól, annak ellenére, hogy nagyon flegmának , érzéketlennek tűnik. Tudjuk, hogy ő gyerekkorában átélt az iskolában egy fegyveres támadást ...Ez nagyon nagy nyomokat hagy az emberekben, még ha úgy is érzik, hogy túl vannak rajta, egy gyerekben meg méginkább. Én biztos, hogy e körül keresném az okot, hogy miért nem tud igazán agreszív lenni a fontos pillanatokban.

laciii79 2011.03.28. 15:15:33

@discretio: Én ezt nem tudtam. Igazad van, ettől simán lehet.
süti beállítások módosítása